• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ja även nu under min skuldsanering.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Starpainter

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
31 Oktober 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
De formulerar det ”…betalningsutrymme ökat med 4 000-5 000 kr eller mer per månad”. Betalningsutrymme = tillgängliga pengar/netto.
Tycker den är lite luddig. Jag skickade in omprövning för ny inkomst där jag fick en höjning på 3250 + 1200 i genomsnitt tack vare ackordsarbete.
Dvs 4250kr brutto/mån. Och jag fick förhöjd inbetalning med hela beloppet.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Tycker den är lite luddig. Jag skickade in omprövning för ny inkomst där jag fick en höjning på 3250 + 1200 i genomsnitt tack vare ackordsarbete.
Dvs 4250kr brutto/mån. Och jag fick förhöjd inbetalning med hela beloppet.
Precis. Väldigt luddigt att det skulle gälla netto! Min handläggare sa att det inte finns någon sådan gräns utan man ska ansöka om omprövning vid alla förändringar sa hon så gör de en bedömning då.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Precis. Väldigt luddigt att det skulle gälla netto! Min handläggare sa att det inte finns någon sådan gräns utan man ska ansöka om omprövning vid alla förändringar sa hon så gör de en bedömning då.
Ja det känns lite som det är från handläggare till handläggare faktiskt om jag ska vara ärlig ! Samtidigt som din handläggare sa man skulle höja vid varje höjning ! Det får ju mer eller mindre alla arbetare varje år en höjning av lönen ! Blivit väldigt många omprövningar då :)
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Ja de konstigt, jag menar de kan väl endast se lönehöjningen på just årsinkomsten nästkommande år ? En annan fråga, kollar kfm något speciellt innan en sanering avslutas ?
 

Matte

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
29 Februari 2012
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
32
Poäng
157
Jag har skuldsanering sedan 7 mån och handläggaren ville inte svara riktigt på om jag kunde jobba över vissa månader lite grann utan att skicka in om omprövning. Men antydde lite försiktigt att man kan tjäna vissa tusen mer än satt summa utan problem. Hen sa även att jag kunde gå in på kronofogdens hemsida och köra nån uträkning där och se om det går ihop sig med den ökade summan. Hittar inget sånt dock.
Är det någon som vet mer om detta, när behöver man ansöka om omprövning?
handlar om kanske 4000 någon månad i övertid.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Är det bara jag som tycker det är så otroligt svårt att få inkomstuppgifterna att stämma? Jag är sjukskriven så jag vet inte innan vad jag får förrän vid utbetalning, sen föräldraledighet där jag inte vet vad jag får för FK uträkningsverktyg inte visar rätt, sen kombinera jobb med OB + föräldraledighet, sen heltid jobb. Alltså jag får magsår av det här... mår så dåligt med hjärtklappning och sömnsvårigheter och panikångest attacker.
HUR gör alla som kan räkna ut allt i förväg så det stämmer hos KFM vid skuldsanering?
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Fick brev från aktiv delgivning idag, gäller en skuld från januari...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp